Vinkel+co


Kommunikationsstrategi

Hvis vi har masser af penge, behøver vi egentlig ikke en kommunikationsstrategi.

Det er ingen sag at kommunikere. Heller ikke at gøre det meget, og ofte, til mange, om meget, på mange måder. Sværere er det at kommunikere det, der understøtter vores forretning, til de rigtige, i den rigtige mængde, på de rigtige tidspunkter på rette måde. Så det, den ene hører, ikke er i modstrid med det, den anden ser.

Når det lykkes, bliver kommunikationen til det, den bør være. En strategisk aktivitet. Og ikke bare en nødvendig omkostning. At nå dertil kræver, at vi tænker os om, før vi kommunikerer. At vi tænker langsigtet og forretningsorienteret og ikke bare fylder medarbejderbladet med flere sjove medarbejderportrætter eller får mere ligegyldig omtale i medierne.

Med en gennemtænkt kommunikationsstrategi har vi udgangspunktet for at lave den kommunikation, der understøtter forretningen til alle interessenter. Kunder, medarbejdere, aktionærer og til alle dem udenfor - vi kunne kalde dem samfundet. Det koster lidt kræfter at lave en kommunikationsstrategi. Men det kommer mangefold igen i form af målrettet kommunikation og ved, at vi bruger de sparsomme ressourcer bedst muligt.

På den anden side. Hvis vi har masser af penge, så behøver vi jo ikke en kommunikationsstrategi.