Vinkel+co


Branding

Alt er et brand
Mærsk, Strøget, fodboldlandsholdet, de autonome, Dior, Netto, Region Sjælland, Toscana. Dig.

Derfor er det absurd at fornægte begrebet og spille Rasmus Modsat.
Vel kan der være mange holdninger til, om det skal tituleres brand, image, omdømme eller hest. Lad os give virkeligheden det navn, der smager bedst i organisationen. Vi kalder det branding et øjeblik.

Et brand er i konstant bevægelse
Alt hvad vi gør og siger påvirker brandet. Så hvorfor ikke gribe styrepinden og flytte brandet i den retning, vi ønsker? For selvom vi kører strudsetaktikken, så bevæger det sig.

Branding er strategisk arbejde
Det handler ikke kun om pæne logoer, designmanualer og strømlinet markedsføring. Men i lige så høj grad en konstant udvikling af fortællingen om hvem vi er. Hvor vi vil hen. Vores værdier. Etc.  
Og så handler det om at anerkende, at al intern og ekstern kommunikation er en særdeles synlig del af brandet. Hver eneste gang vi kommunikerer, beslutter vi os for, hvordan vi vil påvirke brandet. God kommunikation skal derfor ikke længere bare være i overensstemmelse med modtagerens præmisser men også med afsenderens! 

Mens du læser disse linjer bevæger dit eller dine brand(s) sig. Spørgsmålet er, om det bevæger sig i den rigtige retning? Styrer du det, eller styrer det sig selv?